Thursday, April 30, 2009

انتخاب کردن، با دیکتاتور کنار آمدن نیست (3)


با توجه به این‌که بعد از سیب‌زمینی نوبت به شیر می‌رسد، و جهت پُربار نمودن وب‌گردی دوستان، لینک‌های زیر را پیشنهاد می‌دهم:


+ دشمن پاسخ همه سوال‌ها نیست
+ به همین یک دلیل به کروبی رأی نمی‌دهم
+ واکنش کروبی و موسوی به سخنان رهبری چه خواهد بود؟
+ کمیته‌ی مشترک- صیانت از آرا
+ کروبی: آرزو دارم دکان بازجویان تخته شود
+ خميني و «مجلسی که در رأس امور بود»
+ موسوی، نخست وزیر محبوب آقای خامنه‌ای نبود
+ مباحثه خامنه‌ای و میرحسین موسوی در مورد قانون اساسی
+میرحسین موسوی، یک احمدی نژاد اتو کشیده است
+ چرا كروبي از «هيچ» حرف مي‌زند؟
+ خرید رای معلمین نمونه؟
+ سلام مهندس، خداحافظ دکتر!
+ شوربختی اصول‌گرایی
+ موسوي: ‌هاشمي‌رفسنجاني از من حمايت كرده‌است
+ میرحسین سوالات انتقادی دانشجویان را تاب نیاورد
+ دولت روی ماه پانزده‌ساله‌ها را می‌بوسد؟
+ بيش‌ترين موارد فساد در دولت است
+ احمدي‌نژاد به اشتباه خود اعتراف کند
+ فعلا مطالبه‌ی دموکراسي ممکن نيست


من از هیچ گروه و شخصی در طی سری‌نوشته‌های مربوط به انتخابات‌ام حمایت نکردم. نوشته‌هایی که منتشر شده‌ند و احتمالن خواهند شُد، دو محور اصلی دارد:
یک: حضور رییس‌جمهور ِ فعلی در انتخابات
دو: شرکت در انتخابات
و پُر واضح است که برای پرداختن به هریک می‌توان بسیاری مسائل جانبی و مهم مطرح و تشریح نمود. اگر لینک‌ها را با دقت مطالعه کنید، به نتایج خوب و جالبی دست‌خواهیدیافت. مسائل و مشکلات و اختلافاتی که مابین ِ آقایان موسوی و خامنه‌ای بوده‌است.ابهاماتی که در سلامت انتخابات نهفته می‌باشد. روش‌های عجیب غریبِ دولت احمدی‌نژاد در شکار رای. رفتار و کردارِ آقایان موسوی و کروبی. فساد و کجی‌ها و پلیدی‌های فراوانِ دولتِ احمدی‌نژاد.حملاتِ گسترده‌ی شریعتمداری به آقایان مشایی و کروبی و تخریب‌های پایان‌ناپذیر. و الخ. بنابراین ترجیح می‌دهم، شخصِ خاصی را به‌عنوانِ کسی دوست دارم، او کاندیدای منتخب‌ام باشد،اعلام نکنم و فعلن فقط پی‌گیری کنم.آن‌چه مسلم است، این است که برایِ من احمدی‌نژاد، «هم بد است، هم بدی» و با توجه به روی‌کرد و عمل‌کردش، آینده‌ی خرابی را با وجود او، می‌توانم تصور کنم.
حمایت‌های شخصِ اول حکومت از این مُهره -یعنی احمدی‌نژاد- باید هُشداری باشد که می‌توان در این انتخابات، تاثیر رای مردم را، به وُضوح بیشتری محک زد و به تماشا نشست. این است که باید، حتمن شرکت کرد و به پایانِ دوره‌ی رییس‌جمهور فعلی، اندیشید و باور داشت: «انتخاب کردن، با دیکتاتور کنار آمدن نیست»



انتخاب کردن، با دیکتاتور کنار آمدن نیست (1)
انتخاب کردن، با دیکتاتور کنار آمدن نیست (2)