Tuesday, April 28, 2009

انتخاب کردن، با دیکتاتور کنار آمدن نیست (1)


همین دوستانِ من بودند که دوره‌ی پیش گفتند، مجید جان! دل‌بندم! این رفسنجانی که می‌بینی با این قد و بالا، از خودشونه! مگه می‌شه رای نیاره؟ آخه این چه حرفیه؟ چرا فکر می‌کنی ممکن است کسِ دیگری رای بیاورد؟
همه گفتند و شنیدیم! و آخر سر هم احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور این مملکت شد.
گفتند: مجید جان! دل‌بندم! ... انتصاب است!... ولی حرف‌اشان یادشان نمی‌آمد که تو خواب ِ شب‌اشون هم نمی‌دیدند،روزی این آدم(!) بشود رییس‌چمهور.
به این حرف‌ها کاری ندارم. این فقط یک یادآوری بود. نگرانیِ من از تجدید ِ دوره‌ی چهارساله‌ی احمدی‌نژاد است. کسی‌که دارد به هرکاری دست می‌زند تا دوباره به جان‌امان بیفتد! والا با رای ندادن هیچ حکومتی شکستِ آن‌چنانی نخورده‌است و حداقل من فکر نمی‌کنم جمهوری اسلامی(!) با "رفتن یا نرفتن پای صندق" ضربه‌ی مهلکی بخورد! پس وجدان‌اتان را با این "رای ندادن‌ها" آرام و دل‌خوش نگاه ندارید!
بدبختی آن‌جاست که عده‌ای می‌پندارند که با "رای ندادن" مبارزه‌ای کرده‌اند! آخر کجای این حرکت مبارزه است؟ مبارزه گوشه‌ی خانه نشستن و رای ندادن و فحش دادن و از این‌دست اقدامات نیست که از قضا در شرایط موجود، این را خود فریبی می‌دانم. امروز روزی‌ست که اکثریت می‌دانند رییس‌جمهور هرکه باشد محدودیت‌های جدی دارد. و البته خیلی از جاهای دیگر دنیا نیز -حالا با ضعف کمتر یا بیش‌تر- اختیارات به همین‌صورت است.حتی این آدم‌های وارسی‌شده و تمامن "خودی" و فی.لتر شده‌، که موضوع ِ غریب و تازه‌ای هم نیست،بهانه‌ی خوبی برای رای ندادن نیستند. در یک چارچوبی،‌آن‌کسی را فکر می‌کنید به‌تر است انتخاب کنید. و تکرار می‌کنم، روی کار آمدن دوباره‌ی احمدی‌نژاد خطرناک و تاسف‌برانگیز است. انتخاب کردن ِ ما، با دیکتاتور کنار آمدن نیست...  (ادامه دارد)

 


+ سی‌دی‌های تبلیغاتی احمدی‌نژاد با پول مردم
+ عرصه‌ی سیاست در ایران، عرصه‌ی پیش‌بینی ناپذیری است
+ مهدی ِ با تعصب 
+ چرا صداي ميرحسين را نمي‌شنويم
+ چرا دولت تکذیب نمی‌کند
+ ستاد خودجوش حمایت از احمدی‌نژاد در واشنگتن راه‌اندازی شد!
+ 15 دلیل برای رای دادن به میرحسین
+ انتقاد صریح خاتمی از اطلاعیه‌های انتخاباتی به نام سپاه
+ مسعود بهنود و انتخابات حکومتی (برای امسال نیست.)
+ صدای بلند کف زدن روی فیلم احمدی‌نژاد در اجلاس ژنو مونتاژ بود
+ محمود؛ رای‌خَر است؟!
+ موبايل پسر آقاي احمدي‌نژاد