Thursday, December 4, 2008

پشت ِ همین فاصله‌ها

پشت همین فاصله‌ها Grand Cafe


 


۱- از ترانه‌ی "رقص در رویا"ی آلبوم "سیمرغ" ِ راستین تقریبا بدم می‌آید! خیلی ترانه‌ی ضعیفی‌ست. آهنگش هم بی‌خود. ولی در عوض راستین خوب اجرا کرده.
در عوض ترانه‌ی "گل من" ترانه‌ی کم نظیری‌ست. از کارهای زمزمه شدنی "اردلان سرفراز" که آنقدر خوب است که نه اجرا نه آهنگ به پای ترانه نمی‌رسند!
دوست دارم یک تکه‌ی ناب و تکرار ناشدنی از کلام ترانه را بنویسم:


با تو بودن ای کاش تا ابد ممکن بود ... لحظه‌های دیدار تا ابد ساکن بود
اگر این‌جا بودی زندگی وسعت داشت ... غزل ِ ناگفته به قلم رغبت داشت


گل ِ من! گوهر ِ من! کاش این‌جا بودی! / جان ِ من! جوهر ِ من! کاش این‌جا بودی!...


۲- چند وقت پیش که "جلالی‌فخر" عزیز از آیدین آغداشلو(ی عزیزم) نوشته بود و به تازه‌گی هم توکای مقدس از او نوشته... با خواندشان و همچنین مطالعه‌ی گفت و شنود جانانه‌ی تخته‌ی خاکستری با آیدین آغداشلو ارادت و ادبم به ساحت این هنرمند صد چندان شد. هنرمند با شُکوهی‌ست. خوب می‌داند و حرفه‌ای است.


۳- این چند روز اصلا حوصله ندارم... عجیب است که دو، سه بار در دو، سه جا همه‌ش دارم این هنرمند عزیز را می‌بینم! این روزها مهم‌تر از همه چیز "بوی آخر ِ ترم" می‌آید! عجب بوی غریبی‌ست!
خدا عاقبتمان را به خیر کناد! تازه در وبلاگم نیز به زودی تغییراتی خواهم داد...


۴- چرا "قلیان و سیگار" را اینقدر گیر داده‌اند؟! ملت نمی‌توانند با خیال ِ راحت یک "قلیان" بکشند؟!


اگه مردید، برید کپی رایت را درست کنید! برید به فکر باشید پس فردا در بی گازی، سگ لرزه نزنیم!


بی‌کارید نمی‌ذارید دو نفر آسوده خاطر دو سه کامی بگیرند و قلیانی چاق کنند؟!
فقط بلدید وبلاگ و سایت فیلتر کنید!؟
ذخیره‌ی ارزی‌اتان حالش چطور است؟! برید مشغول برداشت از آن باشید! به سیگار ملت چی کار دارید؟!


۵- فواد و سیاوش صفاریان‌پور دو قلوهای با استعدادی هستند! اگر اشتباه نکنم شبکه‌ی دو برنامه‌ای به اسم ِ تیک‌تاک با هدایت این دو روی آنتن است... دو، سه قسمت دیدم کار تقریبا متفاوتی بود. و حُسن بزرگش اینه هر کسی را دعوت نمی‌کنند. و اصولا "مُجری" کاره‌ای نیست و کسی جهت نمی‌دهد تنها یک گفتگو به معنای اصل کلمه سر یک یا دو موضوع رُخ می‌دهد... مهمان‌ها تا آنجا که می‌دانم کار بلد هستند...


پ.ن: سگ ِ زینتی! ... پارس کن! ... آماده‌ی ترسیدنم....
                                                                 با شمس لنگرودی حماقت است عاشق نباشی!