Sunday, June 7, 2009

غم‌نامه‌ی دروغ‌گویی به نامِ احمدی‌نژاد

آمار به سبک محموت grandCafe



من معتقدم کاری که این چند روزه احمدی‌نژاد انجام داد،جز خراب کردنِ پُل‌های پشتِ‌سر چیزی نبود. و دلایلِ مستندی دارم که نمی‌دانم تا چه میزان اصلا به «دلیل» شباهت دارند.در این مناظره‌ی احمدی‌نژاد با موسوی او مسئولین مهم این حکومت را متهم کرد ولی آن‌قدر این بدبخت، به دروغ عادت کرده‌است در یک باتلاق و لجن‌زاری فرورفته که در این مناظره‌ی دیشب با شیخ، گفت من هیچ‌کس را متهم به فساد نمی‌کنم، و شیخ می‌بایست همون‌جا خِرِ او را می‌گرفت،که در این مورد نگرفت. به نظرم دلایلی وجود داره که هیچ‌کدام از آقایان ِ شیخ و سید، نتوانستند آن‌گونه که ما می‌خواهیم مقابلِ رییسِ فعلیِ دولت بایستند، دلایل متعدد است از جمله همانی که شیخ هم گفت:«به ملا گفتند وسط زمین کجاست...». اما یکی دیگر از آن دلایل، تسلط بی‌بدیل، مهارتِ استادانه‌ی احمدی‌نژاد در دروغ‌گویی و فرافکنی و لجن‌پراکنی‌ست. و من به عنوانِ یک جوان ایرانی، تا به‌حال، این همه تجمعِ کذب و فریب و ریا و نامَردی و دُزدی را به‌یک‌جا، در یک نفر حس نکرده‌بودم. و رییس‌جمهور کشورم این فرصت را در اختیارم گذاشت. چون دلایل متعدد است، به یکی دیگر اشاره می‌کنم، خود این آقایان و بعضی همراهانشان، چندان گذشته‌ی دُرُست‌درمانی ندارند.این نکته‌ی کم‌اهمیتی نیست،وقتی قرار است علاوه‌بر رو کردن دستِ حریف، هر لحظه مواظب باشی که همین حالا،همین الان ممکن است طرف نیز چیزی از من برمَلا کند، همین می‌شود که دیگر تسط بیان، آن‌قدر از دستت برود که لغاتِ مناسب در ذهنت نقش نبندد و جای‌اش را به «چیز» بدهد، یا صدای‌ات را بلند کند و پی وقت بگیری که «چقدر گفتم و چند دقیقه وقت دارم» و مُدام به صحبتِ طرف ِ مقابلت بپری تا او، با فریب‌کاری‌اش، فرصتی بیابد برای شارژِ مظلوم‌نمایی‌اش.
احمدی‌نژاد، اگر رییس‌جمهور شود با توجه به مستنداتی که فراوان است و نمونه‌های ظریف‌اش را برای‌اتان خواهم آورد، با «مشکلاتِ جدی» هم‌راه می‌شود. اگر هم نشود،‌ اتفاقا این مشکلات جدی‌تر می‌شوند، زیرا دیگر اختیاری هم به آن‌صورت در دست ندارد و دست‌های کثیف خودش هم بار مضاعفی بر پرونده‌اش می‌افزاید. شرایط پیچیده‌ای ناخواسته و شاید هم برنامه‌ریزی شده، مهیا شده‌است که تنها راهی که برای پایان دادن به «غم‌نامه‌ی دروغ‌گویی به نام‌ِ احمدی‌نژاد» می‌ماند، رفتن پای صندوق و رای دادن به کسی جز اوست.



۱-
 هاشمی‌رفسنجانی:

در ایران دو نفر مانند من و رهبری را پیدا نمی‌کنید که تا این اندازه نزدیک به هم باشند. (+)


۲-
هاشمی‌رفسنجانی:
من اين جوري خودم را راضي و قانع مي‌کنم که رهبر معظم انقلاب اسلامي تحليلي را از اوضاع دارند که تشخيص‌شان اين است که اگر از دولت دفاع و پشتيباني نکنند، ممکن است دولت براي ادامه کار با مشکل جدي مواجه شود و در شرايط فعلي اين به صلاح نيست. اما موضع من در حق دولت نهم همان سکوت من است و فکر نمي‌کنم رهبر معظم انقلاب در اين زمينه چيز بيشتري از من بخواهند. (+)


۳-
بعد از انتخاباتِ دور گذشته/خامنه‌ای:

تعدادى از نامزدهاى انتخابات رياست‌جمهورى مورد تخريب قرار گرفتند؛ تخريب‌هاى غير منصفانه و ناجوان‌مردانه؛ حتّى شخصيت موجهى مثل آقاى هاشمى رفسنجانى كه شخصيت محترم و باسابقه‌اى است، از دم اين تخريب‌ها در امان نماند.اين، حادثه‏ى بدى بود. (+)


۴-
در جریان اتهاماتی که احمدی‌نژاد زد/پیام ناطق نوری:
...همچنین ایشان در صورت صلاح‌دید در موقع مقتضی نسبت به اقدام قضایی بر علیه شخص مفتری مبادرت خواهند ورزید. لیکن در شرایط حاضر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر تشویق مردم به مشارکت حداکثری و حفظ آرامش فضای انتخاباتی از هر گونه اقدام شتابزده خودداری می‌نمایند. (+)


۵-
اعلام جرم تلویحی دادستان کل کشور علیه احمدی‌نژاد/دری نجف‌آبادی:

زحمات و خدمات دوران انقلاب را نباید فراموش کنیم و همه چیز یک‌جانبه نفی شود؛ باید در برخی روش‌ها تجدیدنظر شود و  فعالان عرصه انتخابات پا را از قانون فراتر نگذارند. (+)


۶-
دفتر هاشمی‌رفسنجانی:
با توجه به نقض صریح قانون اساسی و زیرپا گذاشتن سوگند رئیس جمهوری اسلامی در برنامه مناظره 13 خرداد 88 در سیمای جمهوری اسلامی، به طور قطع و یقین موارد اتهامی از طریق مراجع قانونی و ذیصلاح مورد پیگیرد قرار خواهد گرفت. (+)


۷-
وقتی که در مراسم خمینی، به نفعِ احمدی‌نژاد شعار داده‌شد/ خامنه‌ای:

از همه برادران و خواهران مي‌خواهم كه نظم را رعايت كنند و با شعارهای بی‌جا حق جمعيت را كه در اين هواي گرم حضور يافته‌اند ضايع نكنند.


 


پ.ن: منبع عکس:+  | دروغ‌های احمدی‌نژاد در مناظره با کروبی